Az iroda újratervezése vagy felújítása izgalmas időszak lehet egy növekvő vállalkozás számára, amely a jövőbe fektet. A gondosan összeállított belső, a friss esztétika középpontjában az iroda hozzáállásának és identitásának újraszabályozása lehet – ez a nagyon szükséges tiszta lap a kultúra és az irányzat újragondolásához.

Az egyik leggyakrabban feltett kérdés az irodaátalakítást fontolgató cégeknél:

Mennyi időn belül kezdje el a tervezést?

Könnyű impulzusból cselekedni, és elkezdeni elképzelni az összes hihetetlen funkciót és kényelmi szolgáltatást, amelyet beépíthet az új iroda kialakításába. Azonban számos kulcsfontosságú tényezőt figyelembe kell venni, mielőtt a bútorok elrendezésével és színsémáival kapcsolatos döntéseket hozna.

Ebben a bejegyzésben megosztjuk a bevált gyakorlatokkal a következő irodai átalakítás sikeres tervezését.

Irodafelújítás célja

Az iroda felújítása nagy döntés. A tervezés talán legfontosabb lépése az irodafelújítás céljának megértése, és annak megértése, hogy az milyen hatással lesz vállalkozására. Ahogy vállalkozása alkalmazkodik és növekszik, az irodahelyiségnek is alkalmazkodnia kell ezekhez a változásokhoz.

Az irodai átalakítás megtervezése lehetőséget ad munkahelye újraértékelésére. A sikeres irodai átalakítás lehetővé teszi a belső terek frissítését; a termelékenység és a morál növelése; jövőbiztos irodája a növekedés támogatásával és befogadásával; és csökkenti a működési költségeket.

Generálkivitelező Budapest

Az irodai környezet azonosítása

Az irodai újratervezés megtervezésének első lépése annak meghatározása, hogy milyen típusú irodai környezetet kíván támogatni. Az ötlet az, hogy az irodai környezetnek ki kell egészítenie vállalkozását – a márkaértékektől a munkatársak személyiségéig és érdeklődési köreiig. Ha figyelembe veszi ezeket a kulcsfontosságú tényezőket, készen áll arra, hogy olyan irodát hozzon létre, amelybe az emberek szívesen jönnek, de egy olyan irodát is, amely képes fejleszteni belső kultúráját.

Ha már tudja, hogy milyen környezet illik jól vállalkozásához, elkezdheti átgondolni, hogy milyen modern irodatervezési trendek és funkciók segítenék ennek kialakítását. Például, ha azt remélné, hogy több együttműködést kíván elősegíteni a munkahelyén, egy világos és tágas, nyitott koncepciójú irodai kialakítás előnyt jelentene.

Alternatív megoldásként egy szorosabb vállalati kultúra kialakításához szükség lehet közösségi terek hozzáadására az iroda kialakításában. Ebben a fázisban hasznos lehet figyelembe venni a tervezés pszichológiáját, és azt is, hogy a színek, a világítás, a hőmérséklet stb. hogyan befolyásolják az emberek érzelmeit, gondolatait, érzéseit és termelékenységét a munkahelyen.

hogyan tervezz sikeresen iroda felújítást

 

Példák az irodai szolgáltatásokra

A munkahelyi szolgáltatások egyre gyakoribbak az iparágakban. A felszereltség növelheti a termelékenységet és a morált, mivel az alkalmazottak tovább maradnak a helyszínen, és a munkahelyet kedvelt térként társítják. Néhány népszerű példa a munkahelyi szolgáltatásokra: rövidített péntek, happy hour események, ingyenes harapnivalók és ebédek, távoli munkavégzési lehetőségek, csapatrendezvények.

Az irodához hasonlóan a kényelmi szolgáltatást is az Ön kultúrájához kell igazítani – bár a sörökkel, pingpongasztalokkal és napozófülkével teli hűtőszekrény ideális lehet egy tech startupban, ezek a szolgáltatások nem feltétlenül felelnek meg egy ügyvédi irodának. A munkakörnyezet azonosítása után hívja meg munkatársait, hogy vegyenek részt a beszélgetésben, hogy jobban megértsék, mely szolgáltatások a legjobbak az Ön vállalkozása és munkatársai számára.

Kezdje el a tervezést korán

Az irodai újratervezés megtervezésének időkerete jelentősen eltérhet a vállalati struktúrától és a csapattól függően, de javasoljuk, hogy 6-8 hónapig tartson a projekten való bármilyen munka megkezdése előtt. Így nem lesz gondja az ötletek kidolgozásával és egy olyan csapat összeállításával, amely segít megvalósítani elképzeléseit.

Ebben a tervezési időszakban részleteznie kell egy tervet, amely a következőket tartalmazza:

Mi indokolja az irodai újratervezés szükségességét? Mire van szükség szervezeti céljainak eléréséhez?

Milyen problémák befolyásolhatják az építkezés ütemezését? Ez a felújítás szükségessé teszi, hogy ideiglenesen költözzön? Meg tudja tartani a hatékony és motivált munkaerőt a projekt időtartama alatt?

Mennyi pénzt hajlandó befektetni a felújításba? Van pénze váratlan változtatásokra, engedélyekre, biztosításokra stb.?

Ha ezt a fajta házi feladatot elvégzi a felújítás megkezdése előtt, csökkentheti a kockázatokat, kiküszöbölheti az állásidőt, megelőzheti a munkafolyamat zavarait és motiváltan tartja az alkalmazottakat – nem beszélve arról, hogy gyorsabban költözhet be új helyiségébe!

Tervezőcsapat kiválasztása

A megfelelő tervezőcsapat kiválasztása kulcsfontosságú projektje sikeréhez. A legjobb tervezők azok, akik kiegészítik értékeit, megtestesítik céljait, és azonosulnak új irodafelújítási terveivel.

Kezdésként vizsgálja meg a vállalat számos munkaportfólióját és interjúkat. Kérje meg kiválasztottjait, hogy magyarázzák el a tervezési-építési folyamatukat, mivel ez segít eldönteni, hogy megfelelőek-e a feladatra. A bizalom és az átláthatóság kulcsfontosságú tulajdonságok, amelyeket egy tervezőcsapatban kell keresni, hogy a munkakapcsolat pozitív legyen.

Kivel érdemes elvégeztetni az irodafelújítást?

Az egyik legjobb döntés, ha egy generálkivitelező segítségét vesszük igénybe, mert így csak egy céggel kell kapcsolatot tartanunk, akik a teljes folyamatot levezénylik!

A sikeres iroda újratervezés alapos tervezést és megfontolást igényel, de tökéletes módja lehet annak az energiának, inspirációnak és izgalomnak a felélesztésének, amely elveszett egy elavult helyiségben végzett munka során.

IRODA FELÚJÍTÁS ÉS ÁTALAKÍTÁSRA KÉREK AJÁNLATOT