Az elhatározás megszületett, indulhat a felújítás? Ez egy szuper hír és fontos lépés, hogy otthonod megújuljon. Sokan azonban tétováznak, ha felújításról van szó, a rengeteg rémtörténet miatt: a vállalkozók elkezdik a munkát és a legnagyobb rendetlenség közepén ott hagyja. Hogyan kerülhetjük ezt el? Erre hoztunk tippeket!

Íme a négy tippünk, amellyel elkerülhetjük a felújítás késlekedését.

#1: Ne a megfelelő kivitelezőn akarjuk spórolni

Az egyik legfontosabb, hogy kivitelezővel vagy akár generálkivitelezővel dolgozzunk, akiben megbízhatunk. Egy fővállalkozó sok apróságtól lesz igazán jó. Például: van területe azon a területen ahol elindítottad a felújítást? Szakképzett emberekkel dolgozik? Megfelelő engedélyekkel rendelkezik? Ezek mind olyan kérdések, amelyeket fel kell tenni mielőtt alkalmazzuk!

így került a felújítás alatt a csúszást

#2: Tervezés

A legtöbbször a teljes körű lakásfelújítás a tervezés hiánya miatt lép fel. Olyan vállalkozóval dolgozzunk együtt, aki tudja az általunk támasztott határidőket tartani. Persze itt fontos, hogy mint megbízó is maradjunk a realitások talaján. A felújítás nem egyik napról a másikra megy, az anyagoknak van száradási ideje stb. Amennyiben viszont őszintén kommunikálunk akkor nem lehet gond! Száraz beton

#3: Rendelkezzünk megfelelő engedélyekkel

A megfelelő engedélyek beszerzésével elkerülhetjük, hogy egy projektet útközben kelljen leállítani. Az építési szabályokkal a vállalkozónak kell tisztában lennie, tehát ha minden információt átadtunk a projektről, akkor utána számára világosnak kell lennie milyen engedélyekre van szükség az építkezéshez.

#4: Legyen egyértelmű a projekt lépésről lépésre

Talán az egyik leggyakoribb hiba, hogy egy óriási feladathalmazt látunk magunk elött, viszont nincsenek megfelelően lépésről lépésre felosztva a teendők. Így nem tud megfelelő hatékonysággal zajlani a felújítás.

Fontos, hogy vannak olyan tényezők, amikor nincs mit tenni és a felújítás menete csúszik. Például időjárási körülmények vagy anyaghiány. Ebben az esetben legyünk hatékonyak, kommunikáljunk a vállalkozóval és építsük fel újra a projekt idővonalát.